There was an error in this gadget

Monday, January 28, 2013

Pelamin ROBOH...!!!

Assalammualaikum...



Dah selesailah satu majlis perkahwinan.. yang menyatukan 2 insan .... antara adik Cik Linda, Daya dan suaminya Faiq...tapi bg Cik Linda perkahwinan mereka meninggalkan 1001 memori... sbb Cik Linda sekeluarga berpenat lelah memastikan majlis berjalan lancar...

Tahniah buat pasangan pengantin baru ni.. semoga berbahagia ke anak cucu...

Tapi kisah utama kali ini, Cik Linda nak cerita tentang pelamin.. pelamin si Daya ni lah...

Al-kisah, pelamin ni dipasang seminggu awal... 

"Awal giler..." kata kami sekeluarga..

Alasannyer, sbb jadual dah penuh.. nak psg 2-3 hr seblum majlis tak sempat...  X perlah, kami mengiakan... Lepas dah psg tu, mulalah org kg dtg, dgn ayat " eh, cepatnyer pasang?"

Aik, ayat mcm perli jer.. Adik Cik Linda pun dah mula gelisah... "tak pasal2 kang kata aku terlebih overexcited", katanya.....

Sehari selepas pasang pelamin, selama seminggu nak menanti hari kejadian, angin lintang menyerbu di pantai padang kemunting ni....http://www.smileycodes.info kencang.. mungkin sekencang debaran bakal pengantin ni... bila dah dilanda pukulan angin lintang ni, alamatnyer, beberapa kali bunga kt pelamin tercampak... besi background yang menggantung kain tumbang.... papan pelamin tumbang.... Haih.. belum lagi pengantin bersanding tu.. Ayok....!! Setiap hari nk kena betulkan pelamin ni...

Tibalah hari kejadian, Daya nikah lepas asar... waktu tu angin sepoi2 bahasa... tapi matahari memancar.... Malamnyer akan ada malam berinani dan berarak.... Daya pakai sanggul lintang... dan pada malam tu pula hujan nak mencurah-curah.. hehehehe.. hujan rahmat... tapi nasib baik x der angin kencang... kalo x mau gak terbang Cik Linda n pengantin2 ni... hehehehe

Keesokkan harinya, majlis bersanding plak... sgtlah panas... Cik Linda yang memegang peranan penting.. penagpit @ pengepit dan penyempit duk dalam bilik pengantin, tunggu pengantin bersiap... tetiba....

"Oi, pelamin dah ROBOH...!!"

Cik Linda pun keluar menjenguk keluar... Alamak..!! Kali ni memang ribut betul.. abih papan pelamin tumbang, kaki tiang besi yang gantung kain pun smpi senget jadinya... bunga kt pelamin tu toksah citer.. mmg dah tercampak.. Ayokkk!!!... 
http://www.smileycodes.info

Dahler ramai tetamu ... nasib baik adaler hero2 yang membetulkan pelamin tu.. siap tambat ngan tiang rumah.. Alhamdulillah, sempat dibaiki sebelum penganting bersanding nanti....

Tapi yang tak bestnyer, bila citer pelamin roboh ni di bawa ke dapur... tempt org2 masak lauk kenduri ni... byk plak peringkat ceritanyer....
http://www.smileycodes.info

Peringkat 1 (dekat bahagn penyambut tetamu)

"Angin kencang sampai pelamin roboh.."

Peringkat 2 (antara tetamu dan kendarat -org yg jd pelayan)

"Pelamin td roboh...."

Peringkat 3 (org kat tempat memasak)

"Pengantin naik pelamin roboh..."!
http://www.smileycodes.info

Hahahaha...! jd bahan gosip plak... dahler smpi dapur jd citer tak betul... Ayok..!!! Tipikal problem kalau menyampaikan cerita.. tulah bilah mula mengata atau bercerita, kesudahannyer mesti cerita x betul.... 









No comments:

Post a Comment