There was an error in this gadget

Friday, October 19, 2012

Hujan.. Oh .. Hujan....

Assalammualaikum..

 Sekarang ni, sudah mula musim tengkujuh.... Hari-hari hujan akan turun... sampaikan bumi Tg malim yang panas sejak 4-5 bulan yang lalu, menjadi sejuk.. hampir setiap pagi kampus baru UPSI akan berkabus.... Plan nk berjoging kt Tasik Damiana pun berkali2 terbatal.. (hahaha.. bukan joging sgt pun.. fast walk jer)... Bumi KL ni pun selalu jer dibasahi hujan.. hampir setiap hari.. lebat plak tu.... Seperti hari ni.. Lepas balik jumpa kawan di tesco Ampang, nak ambil adik balik solat jumaat... dah banjir kt petronas kt tesco ampang tu...

 Esok pula, Cik Linda beserta kakak n adik2.. akan berlari utk Putrajaya Night Run marathon... hahaha kami lari 5 km jer.. adik lelaki Cik Linda , Safwan akan berlari 10 km..Tapi bila memikirkan sekarang musim hujan.. risau pula... Bukannya Cik Linda x pernah lari dalam hujan.... Pernah.. masa masuk Malaysian Team Fan Run... lari 7 km dalam hujan.. sejuk.. habis lencun..tapi tu waktu siang.. yang ni lari malam... lg sejuk... http://www.smileycodes.info

Teringat dulu waktu belajar kat UKM... pernah sekali tgh stress ni..http://www.smileycodes.info pas tu nk g kajang (konon nk g kedai buku)... hujan selebat2nya... dari blok asrama Cik Linda nk ke bus stop .. agak ler jauh... nk kena naik tangga plak tu... konon tunggu ler hujan reda... bila hujan makin reda Cik Linda pun melangkah dengan yakin.... Tapi baru jer beberapa langkah, tetiba hujan mencurah2 balik... Apalagi... Berlari ler.... http://www.smileycodes.info(waktu tu kurus jer Cik Linda ni).... sampai jer kt bus stop.. habis lencun... lpas tu Cik Linda tergelak sorg2... Hahahaha.. terus hilang stress.. x jd g kajang...http://www.smileycodes.info

 Mungkin itu yang dikatakan rahmat.... Manalah tahu kalau esok mlm pun hujan, hilang stress Cik Linda ni... tapi moga2 x hujan...http://www.smileycodes.info

Friday, October 12, 2012

Melayu mudah lupa?

Assalammualaikum..

Hari ni topik yang Cik Linda nk kongsi, menyentuh sedikit tentang orang Melayu... maafler kalau ada yg nk tersentap... Kenapa Cik Linda nk cerita pasal org Melayu?.... Sbb Cik Linda sendiri org Melayu... tapi apa yang Cik Linda nak sentuh ni x der lah berkaitan politik....

Cik Linda lihat sekarang kebanyakan orang Melayu ni dah banyak lupa? Asal usul mereka... budaya mereka.. dan yang paling teruk dorg lupa adalah agama mereka... Betul x?

Kekadang Cik Linda pergi mana2, mesti ternampak orang2 melayu, terutamanya perempuan berpakaian x cukup kain.... yang artis2 tu mmg dah x boleh nk kata apa lah.... yang org biasa2 ni.. x perlu lah nk K-POP sangat.... Pakai short sampai pangkal paha... pakai baju singlet yg tali halus tu.. jarang plak tu, nampak yang dalam2 tu.... lagi2 bila pakai yg dalam tu warna yg striking2 lah.. hitam lah... Adoi....!
http://www.smileycodes.info
Itu yang g jalan2 kt shopping mall.. ni ada yang pergi kenduri .. konon pakai baju kurung tp kain chiffon yg sgt jarang, x pakai inner/ singlet mahupun kain dalam... Apa cer... baik korang datang pakai bikini.... Adoi..!

Yang lelaki plak., pergaulan dah x der batas langsung.. Selamba peluk cium anak dara org.. x pun bini orang.. http://www.smileycodes.infoKalau rasa sayang kat kekasih kamu... sila tegur mereka yer, supaya tidak terlampau terdedah.. untuk kamu nanti bila dah halal boleh ler tgk hari2.... ini banyak kali jugak Cik Linda lihat kaum lelaki ni biar jer kekasih dorang ni menjadi tatapan mata yang bernafsu...

Tapi lagi Cik Linda pelik apabila ada plak ibu bapa yang x ambil kisah cara pemakaian anak ni... siap ada parents yang pilihkan baju anak.. suruh anak dedah sana sini... tapi lihat pada si ibu.. bertudung litup.. bila di tanya... biarlah, x mau mendesak .. biar lah mereka berubah sendiri...  Aik...?

Kalau tengok berita artis2 melayu kita skarang ni... Cik Linda geleng kepala jer... Ada yang konon kata kesan lipstik kat pipi boyfriend tu bukan cium.. gigit jer... x sama ker ? SENGAL.....
http://www.smileycodes.info
Konon pakai baju nampak pangkal dada.. nampak perut ... terbelah smpi pinggang tu... x salah... Salah di sisi agama n budaya kita sebagai orang Melayu...... DOUBLE SENGAL...!
http://www.smileycodes.info
Ada plak yang konon letak gambar yg seksi n ghairah ... kata bukan utk boyfriend dia sorang.. tp untuk peminat sekali.... Adoi... TRIPLE SENGAL....!
http://www.smileycodes.info
Apa nak jadi dgn artis kita  ni...? Diorang sepatutnya jadi role model.. contoh terbaik.. ikutan yg positif....
Semoga artis yg tgh naik sekarang Elfira Loy tidak terjebak ... Cik Linda suka ngn Elfira.... moga beliau tidak terikut2 dgn trend2 artis yang asyik buat kontroversi jer...
http://www.smileycodes.info